Ruszyły zamówienia na nowego Renault Trafica

Można już składać zamówienia na Nowego Trafica. Nowa edycja średniego furgonu marki Renault ma jeszcze więcej atutów i jest doskonale dostosowana do potrzeb i oczekiwań zarówno małych przedsiębiorców z branży handlu i usług, jak i klientów flotowych. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1980 roku Renault Trafic stał się bestsellerem i zyskał uznanie 2,2 miliona nabywców w 50 krajach.

Oprócz zmienionego przodu Nowy Trafic ma także całkowicie nowe, bardziej funkcjonalne i praktyczne wnętrze, które zapewnia klientom poziom komfortu i jakość postrzeganą porównywalną z samochodami osobowymi. Wzbogacona gama nowych silników Euro 6d-Full daje większą moc i wyższy moment obrotowy. Nad bezpieczeństwem i płynnością użytkowania samochodu czuwa szereg nowych systemów wspomagania prowadzenia (ADAS).

Solidny i dynamiczny

Nowy Trafic posiada całkowicie nowy przód, podkreślający osobowość tego eleganckiego i dynamicznego furgonu. Pozioma pokrywa silnika i pionowa osłona chłodnicy nadają mu solidny i wyrazisty wygląd, dodatkowo podkreślony przez światła Full LED i zderzak, który został zaprojektowany na nowo. Spośród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia na debiut rynkowy modelu Renault wybrało Niebieski Cumulus. Ponadto samochód otrzymał nową antenę radiową i nowe, 17-calowe obręcze kół ozdobione bardziej eleganckimi kołpakami.

Całkowicie nowe wnętrze

Całkowicie nowa deska rozdzielcza podkreślona poziomą, zachodzącą na panele boczne drzwi listwą ozdobną powiększa optycznie kabinę. Zmiany stylistyczne objęły także zespół zegarów, panele boczne drzwi i gałkę dźwigni zmiany biegów w połączeniu z szeregiem chromowanych ozdobnych wstawek. Dzięki wprowadzonym zmianom samochód znacząco zyskał na jakości postrzeganej.

Komfort i inteligentne systemy pokładowe

Nowy Trafic posiada elektrycznie składane lusterka, komfortowe siedzenia i nowe panele boczne drzwi z poszerzonymi podłokietnikami. Po złożeniu oparcia środkowego siedzenia kabina zamienia się w mobilne biuro, w którym jest dość miejsca na postawienie notebooka, a dokumenty robocze można umieścić na odchylanym pulpicie formatu A4. Składane oparcie środkowego siedzenia pozwala również na wygodne zjedzenie posiłku w kabinie w razie niepogody. W kabinie jest też mnóstwo pomysłowych schowków, takich jak nowa szuflada EASY LIFE, o łącznej pojemności 88 litrów, w tym 54-litrowy schowek pod dwumiejscową kanapą po stronie pasażera, jeden z najpojemniejszych w tej klasie.

Więcej technologii na pokładzie

Nowy Trafic jest wyposażony w system multimedialny Renault EASY LINK z wbudowaną nawigacją i 8-calowym wyświetlaczem, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. W kabinie pojawia się też indukcyjna ładowarka do smartfonów o mocy 15 W, dzięki której użytkownicy mają zapewnioną stałą łączność ze światem przez cały dzień pracy. Zespół zegarów i wskaźników został uzupełniony o kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala. W kabinie do dyspozycji użytkowników są też trzy porty USB.

10 nowych systemów wspomagania prowadzenia samochodu

Jeśli chodzi o prowadzenie, Nowy Trafic został wyposażony w szereg nowych systemów wspomagania prowadzenia, które zapewniają kierowcy jeszcze większy komfort za kierownicą i ułatwiają parkowanie. Wśród ponad dziesięciu dostępnych systemów ADAS znajdziemy: aktywny regulator prędkości, automatyczne światła drogowe, system kontroli pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o przekroczeniu dozwolonej prędkości, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, przednie, tylne i boczne czujniki parkowania oraz kamerę cofania.

Gama wydajnych silników o wysokich osiągach

Nowy Trafic dysponuje poszerzoną gamą czterech udoskonalonych silników Blue dCi o mocy od 110 do 170 KM, która pozwala wyjść naprzeciw wszelkim potrzebom użytkowników. Ulepszony dwulitrowy silnik diesla posiada moc zwiększoną w zależności od wersji o 5 do 10 KM oraz większy moment obrotowy. Wszystkie te silniki spełniają wymagania normy Euro 6D-Full, są wyposażone w system Stop & Start i dostępne z mechaniczną skrzynią biegów. Wersje Blue dCi 150 i 170 mogą być również montowane z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem.

Praktyczna, pomysłowa i bezpieczna przestrzeń ładunkowa

Nowy Trafic w wersji L2 (przedłużonej) dysponuje – dzięki otworowi w ściance kabiny – największą w tym segmencie, wynoszącą 4,15 m długością użytkową załadunku. Korzystając ze specjalnych przycisków w kluczyku stacyjki lub na karcie hands free, kierowca może wybrać blokowanie/odblokowywanie drzwi kabiny i/lub przestrzeni ładunkowej. Aby ułatwić kierowcy realizację dostaw czy np. szukanie narzędzi, w opcji dostępne jest mocniejsze oświetlenie wnętrza LED o mocy 500 lumenów, 5-krotnie silniejsze od standardowej lampy halogenowej.

Nieskończone możliwości personalizacji

Nowy Trafic oferuje nieskończone możliwości modyfikacji i personalizacji dzięki bogatej gamie opcji, akcesoriów, zabudów na miarę oraz dzięki licznym możliwościom aranżacji wnętrza.

Nowy Trafic w wersji furgon jest dostępny w dwóch długościach i dwóch wysokościach. Samochód dysponuje pojemnością użytkową od 5,8 do 8,9 m3 i bogatą gamą wariantów przedłużonych kabin, przeszkleń, przegród, drzwi itd.

W wersji platforma z kabiną może być wyposażony w różne rodzaje zabudów, takich jak chłodnia, mobilny warsztat czy food truck.

Produkowany we Francji, sprzedawany na całym świecie

Od 2014 roku wyłącznym producentem Trafica trzeciej generacji z przeznaczeniem na wszystkie rynki zbytu na świecie jest zakład Renault w Sandouville w Normandii (Francja). W 2021 roku zakład obchodził swoje 57-lecie, mając na swym koncie ponad 8 milionów wyprodukowanych pojazdów, w tym ponad 800 000 samochodów Trafic.

Nowy Trafic będzie dostępny w salonach w Polsce w lutym 2022 r.