Porsche i SAP ogłaszają strategiczne partnerstwo

Podczas spotkania na szczeblu kierowniczym firmy Porsche i SAP zawarły nowe partnerstwo strategiczne. Od kilkudziesięciu lat producent sportowych samochodów z powodzeniem korzysta z produktów dostawcy oprogramowania z Walldorf koło Stuttgartu. Aby umożliwić partnerom wzajemne czerpanie korzyści ze swoich doświadczeń i wiedzy, firmy Porsche i SAP postawiły sobie za cel stymulowanie tworzenia współinnowacji w imię wspólnego opracowywania nowych rozwiązań dla cyfrowej transformacji.

„Jestem przekonany, że właśnie taki partner jest nam teraz potrzebny do promowania innowacji w Niemczech” – wyjaśnił Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. finansów i IT. „Naszym celem jest wspólna realizacja nowych pomysłów. Przyniesie to korzyści nie tylko obu naszym firmom, ale innym również”. Meschke dodał, że SAP jest ważnym partnerem dla Porsche. Obie firmy wspólnie zrealizowały już wiele przełomowych projektów. Jako przykład wiceprezes wskazał tu system zarządzania zamówieniami PIA. „Bazując na tych doskonałych doświadczeniach, postanowiliśmy przenieść naszą współpracę na zupełnie nowy poziom” – skomentował Meschke. Strategiczne partnerstwo skoncentruje się na modelach biznesowych opartych na przetwarzaniu danych, sztucznej inteligencji oraz architekturze funkcjonującej w oparciu o całościowe procesy typu end-to-end. Partnerstwo ma obejmować nie tylko opracowywanie nowych pomysłów; do współpracy włączone zostaną również istniejące projekty .

„Na całym świecie Porsche jest synonimem osiągów i innowacyjnej siły” – powiedział Christian Klein, jeden z dyrektorów generalnych SAP SE. „W ramach naszego strategicznego partnerstwa chcemy bazować na wielu obiecujących wspólnych projektach – by nadal rozwijać standardy w branży motoryzacyjnej. Wdrożenie S/4HANA (pakiet do zarządzania zasobami firmy w czasie rzeczywistym – przyp. tłum.) u naszego strategicznego partnera, jakim jest firma Porsche, ma dla nas wysoki priorytet i nie możemy doczekać się współpracy przy wielu wspólnych projektach, które będą ściśle zintegrowane za pośrednictwem platformy chmurowej SAP”.

By wykorzystać pełen potencjał nowego partnerstwa, firmy SAP i Porsche zainicjowały „Board of Architects” – z ang. Radę Architektów. Cel: poprawa łączności w zakresie obecnie prowadzonych programów poprzez ścisłą komunikację na poziomie architektury biznesowej i technologicznej. Na poziomie strategicznym, w długoterminowej perspektywie, współpraca ta ma umożliwić optymalizację wzajemnych korzyści obu firm.

„Chcemy być bliskim partnerem Porsche w całym procesie cyfrowej transformacji – i osiągnąć wspólny sukces tej transformacji” – wyjaśnił dr Daniel Holz, dyrektor zarządzający SAP Germany. „Strategiczne partnerstwo z Porsche od samego początku otwiera (przed nami) nowe możliwości. Kluczowym elementem naszej współpracy jest myślenie projektowe; w krótkim czasie udało nam się skoncentrować na właściwych kwestiach i przyjąć podejście zorientowane na znajdowanie rozwiązań. To najlepszy model współpracy”.