Porsche 911 GT2 RS Clubsport o mocy 700 KM

Bliskie standardowemu, a jednocześnie spektakularne – podczas salonu samochodowego w Los Angeles swój debiut celebruje nowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport. 700-konna, wyścigowa odmiana drogowego modelu 911 GT2 RS trafi do sprzedaży w limitowanej serii 200 egzemplarzy i może być użytkowana w ramach amatorskich wyścigów na torach oraz podczas wybranych wydarzeń motorsportowych. „W najbliższych latach nasi klienci będą mogli ścigać się GT2 RS Clubsport nie tylko podczas imprez typu »track days« na torach wyścigowych, ale również w międzynarodowych zawodach motorsportowych. Obecnie prowadzimy bardzo owocne rozmowy z organizatorem wyścigów – grupą SRO” – powiedział dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes sekcji Motorsport i samochodów GT.

Technika nowej wyścigowej maszyny z Weissach bazuje na sportowym samochodzie o wysokich osiągach – 911 GT2 RS, podobnie jak modelu 935, który Porsche zaprezentowało 9 tygodni temu. Oba auta korzystają z tego samego silnika, co ich drogowa odmiana: ultranowoczesnego 3,8-litrowego boksera biturbo o 6 cylindrach. Moment obrotowy zamontowanej z tyłu jednostki trafia na tylne koła o szerokości 310 mm za pośrednictwem zamontowanej na sztywnych poduszkach 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Porsche (PDK). Tak jak we wszystkich wyścigowych wersjach 911, kierowca zmienia biegi za pomocą ergonomicznie umieszczonych łopatek przy kierownicy. Zlokalizowanie silnika za tylną osią zapewnia wyśmienitą przyczepność oraz imponującą skuteczność hamowania. Sześciotłoczkowe, wyścigowe, aluminiowe zaciski typu monoblok w połączeniu z wewnętrznie wentylowanymi, rowkowanymi stalowymi tarczami o średnicy 390 mm na przedniej osi zapewniają doskonałe wartości opóźnień. Na tylnej osi zamontowano czterotłoczkowe zaciski i 380-milimetrowe tarcze.

Podobnie jak dopuszczone do ruchu 911 GT2 RS, tak i ważąca 1390 kg wersja Clubsport jest wyposażona w system PSM (Porsche Stability Management) z kontrolą trakcji i układem zapobiegającym blokowaniu się kół (ABS). Za sprawą tzw. przełącznika map na konsoli środkowej systemy te można osobno konfigurować lub całkowicie wyłączyć, w zależności od sytuacji na drodze.

Kierownica z włókna węglowego i umieszczony za nią kolorowy wyświetlacz pochodzą z 911 GT3 R rocznik 2019. Masywna klatka bezpieczeństwa połączona z wyścigowym fotelem kubełkowym oraz sześciopunktowe pasy zapewniają maksymalną ochronę, a klimatyzacja – optymalne chłodzenie wnętrza.

Nowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport można już zamawiać w cenie od 405 000 euro plus krajowa stawka VAT. Klienci zaczną odbierać swoje samochody począwszy od maja 2019 roku, podczas specjalnie zorganizowanych wydarzeń.