Podwójna premiera modelu Crossland X

Opel przedstawia Crosslanda X – nowość w gamie pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. To pierwszy model oferujący tak mocny silnik, turbodoładowanie oraz moment obrotowy w połączeniu z wysokim komfortem przekładni automatycznej, charakteryzującej się płynną zmianą biegów. Stylowy i funkcjonalny samochód sportowo-użytkowy (SUV) jest odtąd dostępny z automatyczną skrzynią biegów zarówno w wersji z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym. Premierę w modelu Crossland X ma również skórzane wykończenie, dostępne jako opcja w wersjach wyposażenia Design Line i Elite w połączeniu z ergonomicznymi przednimi fotelami AGR, certyfikowanymi przez specjalistów z Aktion Gesunder Rücken e. V. (niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców).

Nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 ma moc 88 kW/120 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min (zużycie paliwa: 4,4–4,3 l/100 km w cyklu miejskim, 3,8–3,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 105–104 g/km). Silnik spełnia surowe wymagania Euro 6d-TEMP w zakresie emisji spalin. Jest to możliwe dzięki połączeniu innowacyjnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx z selektywną redukcją katalityczną (SCR). Opel wprowadza na rynek nowy model Crossland X z silnikiem wysokoprężnym 1.5, sześciobiegową przekładnią automatyczną i sprzyjającą zmniejszeniu zużycia paliwa funkcją start/stop w standardzie.

Głowicę cylindrów ze zintegrowanym kolektorem dolotowym powietrza oraz skrzynię korbową nowego silnika wysokoprężnego 1.5 wykonano z lekkiego aluminium. Czterema zaworami każdego cylindra sterują podwójne wałki rozrządu nad głowicą. Układ wtrysku bezpośredniego Common Rail działa przy ciśnieniu do 2000 barów, a paliwo dostaje się do komór spalania przez ośmiootworowe dysze wtryskiwaczy.

Z myślą o optymalnym oczyszczaniu spalin układ redukcji emisji — składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF) — zamontowano jako pojedynczą, kompaktową jednostkę jak najbliżej silnika. Absorber NOx działa jako katalizator rozruchu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu w temperaturach poniżej wartości aktywacji termicznej układu selektywnej redukcji katalitycznej. Dzięki innowacyjnej technologii nowy silnik wysokoprężny 1.5 spełnia surowe normy Euro 6d-TEMP w zakresie emisji tlenków azotu.

Sugerowane katalogowe ceny detaliczne modelu Opel Crossland X Enjoy z silnikiem wysokoprężnym o mocy 88 kW/120 KM i pojemności 1,5 litra w Polsce zaczynają się od 88 000 zł brutto (z VAT).