Nissan na targach Fleet Market

Menadżerowie flot oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą przy wyborze samochodu przede wszystkim zwracają uwagę na łączny koszt użytkowania danego modelu. Od niedawna dużą wagę przywiązują jednak również do właściwości napędu, zwłaszcza w obszarze jego ekologiczności. Z myślą o zmieniających się wymaganiach klientów Nissan podczas targów Fleet Market 2018 zaprezentował opracowane w ramach koncepcji Nissan Intelligent Mobility rozwiązania w obszarze pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi oraz elektrycznymi.

Główną gwiazdą stoiska marki są montowane w bestsellerowym Nissanie Qashqai nowe jednostki napędowe o pojemności 1,3 l o mocy 140 lub 160 KM, które zastępują silniki 1,2 i 1,6 litra. W najmocniejszej wersji klienci będą mogli zdecydować się na dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów (DCT), która do tej pory dostępna była jedynie w modelu GT-R.

W rezultacie kierowcy tego niezwykle popularnego wśród klientów flotowych modelu będą mogli cieszyć się z jeszcze lepszych wrażeń z jazdy. Zmiany odczuwalne będą zwłaszcza w obszarze dynamiki prowadzenia, również przy większym obciążeniu. Jednocześnie nowe jednostki napędowe wyróżniają się mniejszymi wartościami zużycia paliwa i emisji CO2, a także wydłużonymi z 20 000 do 30 000 kilometrów terminami okresowych przeglądów.

„Współcześni klienci flotowi coraz częściej stawiają na równi TCO oraz ekologię, zdając sobie sprawę, że samochody, którymi poruszają się pracownicy, powinny być spójne z wyznawanymi przez firmę wartościami. W rezultacie coraz powszechniej odchodzą od silników diesla na rzecz innych rodzajów napędu. Nissan wychodzi naprzeciw tym wymaganiom oferując z jednej strony Nissana Qashqai wyposażonego w oszczędne jednostki benzynowe, a z drugiej zeroemisyjne modele – LEAF oraz e-NV200. W rezultacie nasi klienci zyskują szeroki wachlarz możliwości, który mogą dostosować do swoich indywidualnych wymagań” – mówi Iwona Bartosik, Fleet Manager w Nissan Sales Central & Eastern Europe.

Na stoisku marki, lidera w obszarze elektromobilności, nie mogło zabraknąć rozwiązań z segmentu samochodów elektrycznych. Główną atrakcję bez wątpienia będzie przecięty na pół egzemplarz Nissana LEAF drugiej generacji, który umożliwi poznanie z bliska technologii opracowanych przez markę w ramach koncepcji Nissan Intelligent Mobility. Uczestnicy targów mogą zapoznać się dokładnie m.in. z konstrukcją najpopularniejszego pojazdu zeroemisyjnego na świecie.

„W ostatnich miesiącach dostrzegamy coraz większą otwartość klientów flotowych w stosunku do samochodów elektrycznych. Realizowane przez nas działania edukacyjne sprawiają, że coraz mniej firm postrzega pojazdy zeroemisyjne przez pryzmat stereotypów związanych z niskim zasięgiem lub słabą infrastrukturą ładowania. Przedsiębiorstwa dostrzegają za to korzyści takie jak bardzo niski koszt użytkowania, wysoką niezawodność lubi komfort pracowników podczas podróży wynikający z bezgłośnego napędu oraz braku wibracji silnika. Dotyczy to zarówno międzynarodowych korporacji, firm rodzinnych, spółek Skarbu Państwa, jak i przedstawicieli administracji publicznej” – dodaje Iwona Bartosik.

Przykładem działań podejmowanych w ramach rozwoju elektromobilności przez władze publiczne i podległe im służby będzie również pierwszy w Polsce egzemplarz Nissana LEAF przygotowany specjalnie dla jednej z wojewódzkich komend policji. Tym samym polscy policjanci będą mogli realizować swoje działania w zeroemisyjny sposób, tak jak ma to już miejsce w wielu europejskich miastach.

Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że dostępne obecnie portfolio samochodów zeroemisyjnych jest atrakcyjne przede wszystkim dla firm skupiających się na obszarach aglomeracji miejskich. Wciąż jednak specjalizacja części przedsiębiorstw sprawia, że w najbliższej przyszłości będą nadal opierały swoją flotę o auta wyposażone w silniki spalinowe. Z myślą o firmach realizujących działania w trudno dostępnym terenie, na naszym stoisku zaprezentowaliśmy specjalną wersję naszego bestsellowego pick-upa” – podsumowuje Fleet Manager marki Nissan w Polsce.

Nissan Navara Off-Roader AT32 został opracowany we współpracy z firmą Arctic Trucks. Wyższy o 20 mm prześwit, większa o 800 mm głębokość brodzenia, stalowa osłona podwozia oraz blokada przedniego mechanizmu różnicowego sprawiają, że model może realizować działania nawet w bardzo niesprzyjających warunkach – zarówno drogowych jak i pogodowych.