Napęd Eclipse Cross PHEV doceniony

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że udoskonalony system elektrycznego napędu hybrydowego typu plug-in (PHEV) oraz układ kontroli wszystkich kół Super-All Wheel Control (S-AWC) wykorzystane w modelu Eclipse Cross PHEV zdobyły nagrodę Technologii Roku w konkursie RJC Car of the Year 2022 organizowanym przez Konferencję Japońskich Naukowców i Dziennikarzy Motoryzacyjnych (RJC).

Crossover-SUV Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyposażono w udoskonalony układ napędu na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi oraz zintegrowany system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC z modelu Outlander PHEV, który cieszy się uznaniem na całym świecie. Komisja ekspertów RJC doceniła technologie, które zapewniają wysoki komfort akustyczny oraz dynamikę i stabilność – właściwości jezdne charakterystyczne dla pojazdów PHEV, a także płynne przyspieszenie i łatwość prowadzenia.

Firma MMC jest zaangażowana w rozwój przyjaznych dla środowiska pojazdów, które ucieleśniają wyjątkową cechę firmy Mitsubishi Motors – połączenie bezpieczeństwa, ochrony (spokoju ducha) i komfortu. Elektryfikacja napędów i technologie kontroli nad układami napędu na wszystkie koła stanowią podstawę rozwoju firmy i są w pełni wykorzystywane w udoskonalonych systemach PHEV i S-AWC zastosowanych w modelu Eclipse Cross PHEV.

Mitsubishi Motors zdobyło nagrodę RJC Technology of the Year już po raz piąty. Inne nagrodzone technologie to: wyróżniona w roku 1993 automatyczna przekładnia INVECS (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) w modelach Galant i Eterna; w roku 1995 automatyczna przekładnia INVECS-II Sport Mode w modelu FTO; w roku 1997 silnik GDI (Gasoline Direct Injection) w modelach Galant i Legnum; oraz w roku 2014 system PHEV w modelu Outlander PHEV.